Alexander Arnold/Liverpool


INDO-FOOTBALL.COM – Trent Alexander-Arnold mencetak gol kemenangan yang melengkapi kebangkitan Liverpool setelah kemunduran awal di Anfield.
Gol tersebut juga mengakhiri enam kekalahan beruntun Liverpool di Anfield dalam kompetisi liga.
Ollie Watkins – yang mencetak hat-trick dalam kemenangan 7-2 Villa di pertandingan sebelumnya – membawa tim tamu unggul melalui tembakan berbelok yang gagal diselamatkan Alisson.
Liverpool dinafikan gol penyamaan mereka selepa Diogo Jota ofsaid – menurut VAR – ketika binaan gol Firmino.
Selepas berhempas pulas, Liverpool akhirnya menyamakan kedudukan menerusi Mohamed Salah yang melakukan susulan, selepas rembatan deras Robertson ditepis Martinez dan terus tepat singgah di hadapan Salah.
Itu adalah gol pertama Liverpool daripada permainan terbuka di Anfield sejak 27 Disember – dengan kemarau 12 jam 44 minit – setelah 132 percubaan – sejak gol Sadio Mane menentang West Brom.
Villa hampir di hadapan sekali lagi. Selepas percubaan Trezeguet terkena tiang dan usaha rakannya menanduk ke gawang terbuka, namun gagal.
Tetapi The Reds akhirnya di hadapan menerusi rembatan deras Trent Alexander-Arnold yang melencong mengatasi Martinez – selepas penjaga gol itu melakukan point blank save menafikan percubaan Thiago Alcantara.

Sumber: Vocket.com

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *